К основному контенту

Інклюзивна освіта



  • Що таке інклюзивне навчання?
  • Згідно з ЮНЕСКО інклюзивне навчання – це «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади та зменшення виключення в освіті та навчальному процесі».  Метою інклюзивного навчання є покращання навчального середовища,  в якому вчитель і учні відкриті до різноманіття, де гарантується забезпечення потреб учнів і повага до їх здібностей та можливостей бути успішними.
  • «Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей» (Концепція розвитку інклюзивної освіти. Наказ МОН від 01.10.2010 № 912).
  • Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка як у навчальному процесі, так і з перепланування школи, класів, програм і діяльності з тим, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.
  • Інклюзивне навчання:                                            
  • §  Ґрунтується на правах людини і принципах рівності.
  • §  Спрямоване на всіх дітей і дорослих, особливо тих, хто є виключеним з загальної системи навчання.
  • §  Це процес усунення бар’єрів в системі освіти та системі підтримки.
  • Основа інклюзивного навчання
  • Всі учні:
  • §  Можуть навчатися різними методами і в різний період часу.
  • §  Мають індивідуальні здібності й особливості.
  • §  Хочуть відчувати, що їх розуміють і цінують.
  • §  Мають різне походження і бажають, щоб їх відмінності поважалися.
  • §  Пізнають скрізь.
  • Хто такі діти з особливими потребами?
  • Термін «діти з особливими потребами» стосується дітей до 18 років, які потребують додаткової навчальної, медичної і соціальної підтримки з метою покращання здоров’я, розвитку, навчання, якості життя, участі в громаді, тобто включення. Сьогодні в Україні немає єдиної офіційної термінології для характеристики дітей з особливими потребами.
  • Що таке інвалідність?
  • «Інвалідність» розглядається як «нормальне» явище, яке базується на життєвому досвіді, з системною вірогідністю прояву серед населення будь якої країни, регіону. Інвалідність за природою може бути постійною або тимчасовою.
  • §  Люди з інвалідністю та їхні сім’ї мають такі ж самі права на соціальну і економічну участь в житті суспільства.
  • §  Соціальне і фізичне середовище повинні бути модифіковані задля рівної участі всіх.
  • §  Політика і практична діяльність повинні відображати цінності рівності і правовий підхід.
  • З прийняттям Конвенції ООН про права людей з інвалідністю було визнано єдиний підхід до трактування цього поняття: «інвалідність є результатом взаємодії, яка відбувається між людьми з інвалідністю та перешкодами у стосунках і середовищі. Інвалідність – поняття яке еволюціонує». Конвенція прописує динамічний підхід, що дозволяє певні адаптації із збігом певного проміжку часу та в різних соціально — економічних обставинах.
  • Наше бачення інклюзивного навчання
  • Інклюзивне навчання означає, що всі учні отримують освіту в звичайних класах. Це не означає, що учень не може залишити клас з якихось певних причин. Кожен учень може отримати індивідуальну допомогу з того чи іншого предмету.
  • Якщо система освіти є інклюзивною, це не означає, що учні можуть розподілятися по групам за своїми характеристиками в окремих класах на цілий день або пів дня. В інклюзивному класі можливості створюються для всіх учнів з тим, щоб вони навчалися разом.  Інклюзивне  навчання не розділяє учнів у класі.
  • Переваги інклюзивного навчання.
  • Всі діти отримують користь від інклюзивного навчання. Воно дозволяє їм:
  • §  Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти.
  • §  Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.
  • §  Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.
  • §  Залучати батьків в процес навчання і життя школи.
  • §  Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.
  • §  Створювати дружні стосунки з іншими дітьми
  • §  Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.
  • Спільні дії в просуванні інклюзивного навчання.
  • §  Приймати всіх дітей до загальноосвітніх шкіл та шкільного життя.
  • §  Надавати всебічну допомогу учням з особливими потребами,  їх одноліткам та  вчителям в разі потреби.
  • §  Дивитися на кожного учня з огляду на те, що він може, а не на те, що він не може.
  • §  Створювати навчальні цілі згідно індивідуальних можливостей кожної дитини беручи до уваги, що діти можуть мати різні навчальні цілі, але навчатися разом в класі.
  • §  Переобладнати школи і класи з тим, щоб вони зосереджували увагу на потенціалі кожної дитини.
  • §  Сприяти сильному лідерству в особі директора школи і адміністрації
  • §  Сприяти  підготовці  вчителів, які ознайомлені з різними методами викладання.
  • §  Формувати команду — директорів шкіл, вчителів, батьків, учнів та інший персонал, що працюють разом у визначенні найефективніших шляхів надання якісної освіти в інклюзивному середовищі.
  • §  Підтримувати виважене ставлення до батьків, особливо до мрій батьків та цілей щодо майбутнього їхніх дітей.
  • Нормативно-правові документи
  • Затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання
  • Наказ МОН №912 від 01.10.10 року
  •  
  • КОНВЕНЦІЯ 
  • про права дитини
  •  
  • КОНВЕНЦІЯ 
  • про права осіб з інвалідністю














Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Сторінка для учнів

Сторінка для батьків