К основному контенту
- Що таке інклюзивне навчання?
- Згідно з ЮНЕСКО інклюзивне навчання – це «процес звернення і відповіді на
різноманітні потреби учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні,
культурних заходах і житті громади та зменшення виключення в освіті та
навчальному процесі». Метою інклюзивного навчання є покращання
навчального середовища, в якому вчитель і учні відкриті до різноманіття,
де гарантується забезпечення потреб учнів і повага до їх здібностей та
можливостей бути успішними.
- «Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу
до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх
навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування
особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних
особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей» (Концепція розвитку
інклюзивної освіти. Наказ МОН від 01.10.2010 № 912).
- Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за
місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм
буде надаватися підтримка як у навчальному процесі, так і з перепланування
школи, класів, програм і діяльності з тим, щоб всі учні без виключення
навчалися і проводили час разом.
- Інклюзивне навчання:
- § Ґрунтується на правах людини і принципах рівності.
- § Спрямоване на всіх дітей і дорослих, особливо тих, хто є виключеним
з загальної системи навчання.
- § Це процес усунення бар’єрів в системі освіти та системі підтримки.
- Основа інклюзивного навчання
- Всі учні:
- § Можуть навчатися різними методами і в різний період часу.
- § Мають індивідуальні здібності й особливості.
- § Хочуть відчувати, що їх розуміють і цінують.
- § Мають різне походження і бажають, щоб їх відмінності поважалися.
- § Пізнають скрізь.
- Хто такі діти з особливими потребами?
- Термін «діти з особливими потребами» стосується дітей до 18 років, які
потребують додаткової навчальної, медичної і соціальної підтримки з метою
покращання здоров’я, розвитку, навчання, якості життя, участі в громаді, тобто
включення. Сьогодні в Україні немає єдиної офіційної термінології для
характеристики дітей з особливими потребами.
- Що таке інвалідність?
- «Інвалідність» розглядається як «нормальне» явище, яке базується на
життєвому досвіді, з системною вірогідністю прояву серед населення будь якої
країни, регіону. Інвалідність за природою може бути постійною або тимчасовою.
- § Люди з інвалідністю та їхні сім’ї мають такі ж самі права на
соціальну і економічну участь в житті суспільства.
- § Соціальне і фізичне середовище повинні бути модифіковані задля
рівної участі всіх.
- § Політика і практична діяльність повинні відображати цінності рівності
і правовий підхід.
- З прийняттям Конвенції ООН про права людей з інвалідністю було визнано
єдиний підхід до трактування цього поняття: «інвалідність є результатом
взаємодії, яка відбувається між людьми з інвалідністю та перешкодами у
стосунках і середовищі. Інвалідність – поняття яке еволюціонує». Конвенція
прописує динамічний підхід, що дозволяє певні адаптації із збігом певного
проміжку часу та в різних соціально — економічних обставинах.
- Наше бачення інклюзивного навчання
- Інклюзивне навчання означає, що всі учні отримують освіту в звичайних
класах. Це не означає, що учень не може залишити клас з якихось певних причин.
Кожен учень може отримати індивідуальну допомогу з того чи іншого предмету.
- Якщо система освіти є інклюзивною, це не означає, що учні можуть
розподілятися по групам за своїми характеристиками в окремих класах на цілий
день або пів дня. В інклюзивному класі можливості створюються для всіх учнів з
тим, щоб вони навчалися разом. Інклюзивне навчання не розділяє
учнів у класі.
- Переваги інклюзивного навчання.
- Всі діти отримують користь від інклюзивного навчання. Воно дозволяє їм:
- § Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти.
- § Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну
систему і суспільство.
- § Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті
громади та їхнього класу.
- § Залучати батьків в процес навчання і життя школи.
- § Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість
навчатися і поважати різні здібності інших.
- § Створювати дружні стосунки з іншими дітьми
- § Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та
включення на більш широкому рівні.
- Спільні дії в просуванні інклюзивного навчання.
- § Приймати всіх дітей до загальноосвітніх шкіл та шкільного життя.
- § Надавати всебічну допомогу учням з особливими потребами, їх
одноліткам та вчителям в разі потреби.
- § Дивитися на кожного учня з огляду на те, що він може, а не на те,
що він не може.
- § Створювати навчальні цілі згідно індивідуальних можливостей кожної
дитини беручи до уваги, що діти можуть мати різні навчальні цілі, але навчатися
разом в класі.
- § Переобладнати школи і класи з тим, щоб вони зосереджували увагу на
потенціалі кожної дитини.
- § Сприяти сильному лідерству в особі директора школи і адміністрації
- § Сприяти підготовці вчителів, які ознайомлені з різними
методами викладання.
- § Формувати команду — директорів шкіл, вчителів, батьків, учнів та
інший персонал, що працюють разом у визначенні найефективніших шляхів надання
якісної освіти в інклюзивному середовищі.
- § Підтримувати виважене ставлення до батьків, особливо до мрій
батьків та цілей щодо майбутнього їхніх дітей.
- Нормативно-правові документи
- Затвердження Концепції розвитку
інклюзивного навчання
- Наказ
МОН №912 від 01.10.10 року
-
- КОНВЕНЦІЯ
- про права дитини
-
- КОНВЕНЦІЯ
- про права осіб з інвалідністю
Популярные сообщения из этого блога
Комментарии
Отправить комментарий